3 Cara untuk Menggunakan Hidrogen Peroksida Sebagai Remedy kuku jari kaki Kulat

3 Cara untuk Menggunakan Hidrogen Peroksida Sebagai Remedy kuku jari kaki Kulat

Hidrogen peroksida adalah lebih kerap daripada tidak item penting dalam kotak pertolongan cemas tetapi ia juga adalah kulat ubat rumah kuku jari kaki. Secara semula jadi, prostaglandin, kumpulan lipid yang diperlukan dalam melaksanakan fungsi tubuh seperti melawan jangkitan yang dihasilkan oleh rangsangan asid lemak melalui peroksida semulajadi dengan vitamin C. segar diperah jus daripada buah-buahan dan sayur-sayuran mengandungi hidrogen peroksida semulajadi. Digunakan sebagai ubat kulat kuku jari kaki, penyelesaian tiga peratus yang yang dijual di kaunter digunakan.

Mencampurkannya dengan cuka untuk membuat asid peracetic, satu penyelesaian ganti dengan cuka dan sebagai pangkalan antiseptik untuk penyelesaian anti-kulat lain, tiga teknik menggunakan hidrogen peroksida sebagai kulat kuku jari kaki dapat dipulihkan lagi. Asid peracetic, campuran cuka dan peroksida adalah bahan mengakis yang digunakan untuk membasmi jubin dan lantai. Satu penyelesaian anti kulat yang kuat, kesan pada kuku yang semakin meningkat dan kulit perlu dipertimbangkan kerana ia adalah bahan kimia kaustik. Sebagai penyelesaian ganti dengan cuka, ia bekerja sebagai berendam atau digunakan tulen dengan penitis pada hari-hari dengan persimpangan bertingkat. Teknik terakhir peroksida sebagai kulat kuku jari kaki ubat memohon penyelesaian antiseptik penyingkiran sebanyak jangkitan yang mungkin kemudian memohon penyelesaian topikal kedua seperti minyak pokok teh atau penawar anti kulat lain. Ia mengambil masa sekurang-kurangnya enam minggu hingga enam bulan rawatan pada semua teknik.

Kejayaan di hidrogen peroksida kuku jari kaki kulat ubat bergantung kepada tegas mengikut jadual rawatan dan tempoh gali. Merawat jangkitan kulat kuku anda dengan ia masih berjudi, kerana tidak ada kajian membuktikan ia berkesan terhadap kulat.

Merawat dengan hidrogen peroksida kulat kuku jari kaki ubat murah, salah satu kelebihan, tetapi kos masa yang digunakan di merendam dan menyediakan, apatah lagi hakikat bahawa tiada rawatan yang boleh bermakna pertumbuhan kulat baru. Kejayaan segera tidak dapat dilakukan di mana-mana rawatan tetapi bukannya gali menyusahkan dan merosakkan kuku dan kulit dengan asid peracetic, cuba ubat kulat kuku jari kaki semula jadi yang boleh menyembuhkan dan bukan sebagai memakan masa. Dalam ubat anti-kulat semulajadi, asid undecylenic adalah bahan aktif, asid lemak lurus dirantai yang secara klinikal disahkan mempunyai ciri anti-kulat. Lavender, jojoba dan serai minyak adalah minyak pati di dalam penawar semula jadi ini yang mengandungi udara dan kualiti yang membantu memelihara kuku dalam mendapatkan kembali kepada kesihatan. Pilih semula jadi dan mudah setiap botol, daripada pergi melalui proses yang tidak menggalakkan dan boleh membawa kepada kegagalan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar