Aromaterapi di Rumah? Adakah ia mungkin?

Aromaterapi di Rumah? Adakah ia mungkin?

Jika anda pernah ke pusat spa atau pusat kesihatan dan mampu untuk mendapat manfaat daripada minyak aromaterapi, anda mungkin tertanya-tanya jika anda boleh membawa manfaat ini pulang dengan anda. Aromaterapi adalah sesuatu yang anda boleh dengan mudah dilakukan di rumah, jika anda tahu bagaimana untuk mencari produk terbaik. Dengan minyak yang betul dan pemahaman yang sedikit, anda boleh menyemai rumah anda dengan aroma bermanfaat yang memberi manfaat kepada anda apabila anda melawat spa.

Persefahaman Aromaterapi

Aromaterapi benar dilakukan dengan menggunakan minyak pati. Minyak pati adalah ekstrak daripada perkara semula jadi, biasanya tumbuh-tumbuhan dan bunga, yang mempunyai aroma sumber serta minyak secara langsung daripada sumber itu. Ini gabungan minyak semula jadi dan bau dipercayai mempunyai penyembuhan dan faedah terapeutik.

Banyak produk di pasaran yang dilabelkan sebagai "aromaterapi" produk tetapi tidak, sebenarnya, mengandungi minyak pati. Ini adalah mengelirukan. Walaupun barang-barang ini boleh wangi supaya mereka bau seperti kilang mereka harus bau seperti, tanpa minyak pati, produk-produk ini membawa tiada manfaat terapeutik.

Kunci untuk melakukan aromaterapi di rumah adalah mencari sumber yang baik daripada minyak pati. Sumber organik adalah yang terbaik, kerana mereka akan bebas dari sebarang bahan kimia atau toksin yang boleh mengganggu kesan produk.

Dasar-dasar dari Laman Aromaterapi

Aromaterapi adalah pasti sesuatu yang boleh anda lakukan dari rumah, tetapi manfaat daripada minyak pati tidak semudah hanya membeli beberapa dan menggosok mereka pada kulit anda. Bahan-bahan yang pekat boleh membakar kulit anda dan menyebabkan kerosakan yang serius, jadi anda perlu untuk mengendalikan mereka dengan teliti. Mereka sentiasa perlu dicampur dengan pembawa sebelum digunakan untuk mencairkan kuasa minyak asal.

Carriers biasanya minyak, sabun, produk mandian, atau air, bergantung kepada penggunaan anda berniat untuk produk akhir. Anda akan mempunyai untuk bereksperimen dengan syarikat penerbangan yang berbeza untuk memastikan yang mana bekerja terbaik untuk tujuan tertentu. Langkah pertama adalah untuk campuran minyak pati dan syarikat penerbangan. Kemudian, simpan produk siap dengan betul.

Penyimpanan yang betul

Campuran berasaskan minyak perlu disimpan di dalam bekas kaca gelap, yang penting kerana dua sebab. Pertama, minyak adalah sangat halus, dan terlalu banyak pendedahan kepada cahaya boleh menyebabkan mereka kehilangan sifat-sifat penyembuhan. Bekas mesti kaca, kerana banyak minyak pati adalah sangat berasid dan boleh memakan plastik. Walau bagaimanapun, jika anda membuat syampu atau sabun produk, botol plastik berat hendaklah mencukupi. Sabun keras boleh disimpan di dalam beg zip bahagian plastik. Sebaik sahaja anda telah meletakkan produk di dalam bekas yang sesuai, menyembunyikan ia di tempat yang sejuk yang dilindungi dari cahaya yang terlalu banyak.

Essential Keselamatan Minyak

Walaupun minyak pati organik mempunyai manfaat kesihatan yang luar biasa, mereka boleh membawa maut juga. minyak yang paling penting adalah beracun jika dimakan dalam bentuk tulen mereka, sehingga tidak pernah meletakkan mereka di mana anak-anak boleh mendapatkan memegang daripada mereka. Minyak pati belum terbukti selamat untuk digunakan dengan kanak-kanak, jadi jangan menggunakannya pada kanak-kanak atau bayi, melainkan jika diarahkan berbuat demikian oleh doktor.

Sesetengah minyak boleh meningkatkan tekanan darah atau menimbulkan bahaya bagi wanita hamil dan kejururawatan. Baca profil teliti sebelum menggunakan apa-apa produk, walaupun anda tidak mempunyai keadaan kesihatan yang cemerlang. Mengetahui apa yang diharapkan akan membantu anda jika ada reaksi, dan tindak balas alergi kepada beberapa minyak pati yang mungkin, jadi teruskan dengan berhati-hati pada kali pertama anda menggunakan salah satu.

Jika anda bimbang tentang kemungkinan alahan, melakukan ujian kulit. Letakkan setitik minyak pati dalam satu sudu minyak zaitun dan sapukan pada lengan anda. Jika anda mempunyai sebarang kemerahan, lebam atau bengkak selepas 24 jam, tidak menggunakan minyak itu. Jika tidak, anda boleh memohon minyak itu mengikut cara yang dimaksudkan anda dan mendapat manfaat daripada hartanah terapeutiknya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar