Mending Penyakit Mental Dengan Magnet dan medan elektromagnet Fizikal &

Mending Penyakit Mental Dengan Magnet dan medan elektromagnet Fizikal &

Terdapat banyak cara yang berbeza untuk melihat daya medan elektromagnet. Sebagai contoh, medan magnet statik yang terlibat dalam operasi peralatan perubatan seperti pengimejan resonans magnetik (MRI) dan X-ray. Pancuran sinaran elektromagnet turun dari matahari ke bumi sebagai sinar ultra-ungu. Unsur-unsur radioaktif didapati dalam di bawah caj yang memegang permukaan bumi yang elektromagnet. Ketuhar gelombang mikro, telefon bimbit, peti sejuk dan alat-alat lain yang elektronik, menghantar gelombang elektromagnet mereka sendiri. Walau bagaimanapun, penggunaan medan elektromagnet untuk rawatan dan penyembuhan badan adalah yang paling menarik.

Kemurungan adalah suatu keadaan yang dengan medan elektromagnet yang digunakan dalam zaman moden, yang juga baru-baru telah diluluskan oleh FDA. Satu perempat daripada wanita Amerika dan satu per sepuluh daripada lelaki Amerika, sejumlah 37 juta orang, adalah menderita kemurungan. A elektromagnet yang kuat merangsang lobus frontal sebelah kiri di dalam otak semasa rangsangan trans-magnet, tenaga sel-sel otak dan mencetuskan neurotransmitter (bahan kimia dalam otak) untuk melakukan pelbagai perkara. Masih banyak yang baik penyelidikan yang perlu dilakukan, tetapi denyutan elektromagnet adalah menarik kerana mereka cepat, tidak mempunyai kesan sampingan, dan sering bekerja pada pesakit apabila tiada apa lagi yang mempunyai.

Terdapat tindak balas positif kepada rawatan medan elektromagnet oleh pesakit MS, seperti yang ditunjukkan dalam beberapa kajian. Selepas tertakluk kepada 20-30 minit rawatan duplikasi dalam frekuensi rendah, pelbagai picoTesla, medan elektromagnet digabungkan dengan rehat 15 minit, pesakit dipaparkan ambulation yang lebih baik dan keseimbangan. Pesakit MS dipamerkan keupayaan untuk berjalan di atas pencetus rangsangan luar. Kajian-kajian lain menunjukkan bahawa keletihan berlebihan diturunkan selepas sepuluh hari rawatan dengan medan elektromagnet dan, dalam beberapa kes, asesspasticity diturunkan jauh dengan rangsangan elektromagnet.

Ciri-ciri yang menarik magnet dan rawatan medan elektromagnet adalah bahawa magnet boleh dikesan dan dikesan selepas mereka masuk ke dalam badan. Magnet dan teknologi nano yang digunakan oleh penyelidik sekarang untuk mendapatkan kaedah yang lebih baik untuk mengubati kanser. Satu digunakan untuk magnet boleh menjadi nano-magnet yang diikat antibodi. Magnet ini kemudian boleh melekatkan sel-sel kanser, dan membolehkan gelombang radio berkuasa tinggi untuk menjadi panas dan "anak ikan" sel-sel kanser, tanpa merosakkan sekitarnya, tisu yang sihat dan sel-sel. Ada cara yang lama untuk pergi sebelum bidang ini mencapai peringkat ujian manusia, tetapi ia mempunyai banyak janji untuk penyelidikan masa depan dalam elektromagnet dan pencegahan kanser.

Sesetengah orang bimbang tentang pendedahan jangka panjang dan kesan daripada pendedahan kepada medan elektromagnet, terutamanya dari peti sejuk, televisyen, radio, telefon bimbit, komputer riba, dan peranti lain yang elektronik. Walau bagaimanapun, Pertubuhan Kesihatan Sedunia telah mendapati tiada kaitan antara kanser dan lain-lain bentuk kerosakan, daripada sinaran yang datang dari gelombang elektromagnet. Dalam pada itu, ahli-ahli sains meneruskan percubaan mereka di memahami cara magnet bekerja dalam badan supaya penyelesaian boleh didapati untuk memperbaiki lain-lain jenis penyakit mental dan fizikal.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar