Perubatan Homeopati - Mengambil Lihatlah Sejarah Its

Perubatan Homeopati - Mengambil Lihatlah Sejarah Its

Walaupun ia mungkin kelihatan seperti trend ke arah ubat homeopati adalah sesuatu yang baru, ia sebenarnya tidak. Produk homeopati telah wujud selama beratus-ratus dan beratus-ratus tahun. Ya, terdapat satu trend yang semakin meningkat ke arah "gaya semula jadi" sebagai satu cara hidup yang merangkumi makanan organik dan produk homeopati.

Idea-idea ini adalah pada akar banyak ubat-ubatan semasa manusia. Berapa kerap anda mengambil aspirin? Ia mungkin menarik minat anda untuk mengetahui bahawa aspirin telah dibangunkan dari sebatian yang dikenali sebagai asid salisilik, yang terdapat dalam willow kulit kayu dan telah digunakan selama beratus-ratus tahun. Homeopati mempunyai akar yang sangat dalam dalam sejarah manusia.

Pada tahun 1796 Samuel Hahnemann adalah seorang pengamal yang belajar amalan perubatan semasa. Pada masa yang dia memerhatikan bahawa amalan perubatan diambil bekerja telah menggunakan sistem yang bertentangan. Dia mula menguji dan membuat teori bahawa jika anda menggunakan bahan yang sama atau serupa yang menyebabkan penyakit dan dicairkan, ia akan menghasilkan penawar. Amalan perubatan homeopati barunya dapat dihubungi popular dan rawatan homeopati untuk banyak penyakit mula menjadi rawatan yang paling biasa digunakan digunakan untuk membantu pesakit.

Kemungkinan tinggi bahawa terdapat beberapa bentuk ubat homeopati untuk hanya kira-kira apa-apa penyakit yang anda mungkin ada. Remedi pengamal homeopati menggunakan mungkin melibatkan belladonna, hati itik, serigala kutukan dan juga beberapa herba tradisional seperti rosemary, thyme dan lavender. Ia bukan sesuatu yang luar biasa untuk mencari banyak ubat-ubat herba yang digunakan dalam losyen dan minyak mandi kerana kesan melaporkan bahawa mereka ada di badan.

Terdapat beberapa perkara yang anda harus ingat anda perlu membuat keputusan untuk mencuba sebarang ubat homeopati. Yang pertama adalah bahawa Pentadbiran Makanan dan Ubat-ubatan tidak mengawal bahan-bahan dan tidak menjamin keselamatan mereka. Terdapat hanya tidak berlaku apa-apa kajian konkrit dilakukan yang menunjukkan ubat ini berkesan dalam apa jua cara, di luar yang plasebo. Perkara kedua yang perlu diingat adalah bahawa beberapa penawar homeopati boleh mengganggu dengan ubat-ubatan preskripsi anda. Sentiasa memberitahu doktor anda jika anda bercadang untuk mula mengambil apa-apa over-the-kaunter ubat-ubatan.

Pengamal homeopati akan memberitahu anda bahawa amalan perubatan homeopati benar-benar selamat dan semula jadi. Tetapi masih banyak yang tidak diketahui dan tidak dapat membuktikan amalan-amalan ini. Jika anda memutuskan untuk memberi homeopati mencuba, maka anda perlu untuk mengambil beberapa buku homeopati untuk memahami apa bahan-bahan dan penyelesaian yang biasanya ditetapkan. Hanya pastikan anda mendokumentasikan bagaimana rawatan yang bekerja untuk anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar